Reageer op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp

#207672
 Noë
Sleutelbeheerder

De wet schrijft voor dat er 8cm ruimte moet zitten tussen de dubbelwandige pijp en een eventueel brandbaar materiaal.
Dus ook als jij een plak isolatie achter die buis schuift, dan moet of de isolatie 8cm dik zijn, of bijvoorbeeld 5cm isolatie en 3cm niks.
Dat jij er eventueel later nog een buis doorheen trekt is voor de wetgever geen verandering. 8cm is 8cm.
Het komt neer opdezelfde reactie die ik al eerder heb gegeven op jouw eerste vraag, 8cm is 8cm, zo is nou eenmlaal de wet.
Ik heb zo’n idee dat je in cm-nood zit en je begint te knoeien, doe dat niet.
8cm is 8cm, hou dat aan en dan is het goed.
Als je een enkelwandige buis hebt moet je drie keer (3x) de diameter van de buis afstand hebben van de muur.

Verder met Jos eens.
Ik kan me de tijd nog goed herinneren dat als ik zei dat fransen prutsers waren ik er ongenadig voor op m’n donder kreeg.
Schijnbaar wonen jullie nu lang genoeg in frankrijk om er achter te komen dat het zo is 🙂
Als je echt niets kunt, en geen zin hebt om aandachtig de joutuup filmpjes te bekijken, vraag dan een vakman en dioe het niet zelf.
Verzekeringen proberen sowieso de boel te flessen, of jouw pijp nu wel of niet door een vakman is geplaatst.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?