Reageer op: Wifi SFR en Orange onveilig?

bosbess
Deelnemer

Nadat ik had gegoogeld op “bouton d’association de SFR Red Box” begon ik het eindelijk een beetje te begrijpen. Het werkt net als toen ik mijn draadloze printer probeerde aan te sluiten. Heremetijd, wat een worsteling met codes. Dochterlief hielp me. Tot ik besloot om de wifiknop naar rechts te bewegen (had ik ergens gelezen, maar dochter geloofde het niet). Toen verscheen er een code op de printer, die ik intoetste op m’n laptop. Klaar was Kees.

Ik lees nu ook in de assistance van SFR Red Box: “Nous vous recommandons d’utiliser la méthode “Bouton WPS”. En effet, personne ne peut se connecter à votre box tant que vous n’appuyez pas sur le bouton.” Apple apparaten ondersteunen echter deze methode niet, wordt gewaarschuwd.

Ik zal de wifi van m’n website halen. Ik heb geen wifi meer voor gasten. De anderhalve man en een paardekop die ik te gast heb doet het maar één nachtje zonder. Jammer dan.

Wat WPS en WPS 2 betreft heb ik hier het volgende gevonden: “Par défaut le modem RED BOX Très Haut Débit utilise le protocole de sécurité sans fil WPA+WPA2 qui offre un niveau de sécurité extrêmement élevé.” Afgeraden wordt om dit te wijzigen, een advies dat ik graag opvolg…

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?