Reageer op: enorme prijsverhoging Orange internet

Noë
Sleutelbeheerder

Hoewel ik nog steeds geen sms heb ontvangen dat mijn lijn actief is heb ik vanmorgen dan toch maar de box van sfr aangesloten om te zien wat er gebeurt. Na een minuut of zo uiteraard weer die vermaledijde rode led links, en het adsl ledje bleef oranje, niet rood. Pakweg 5 minuten later maar eens gaan kijken en tot mijn verbazing had de box naast de rode led inmiddels ook een groene: adsl synchronisatie en er was dataverkeer. Daarna alle led’s afwisselend rood/oranje knipperend, kennelijk een firmware update en vervolgens herstartte de box, weer rode led etc. Dit proces van resetten, firmware downloaden en installeren bleef zich gedurende 20-30 minuten herhalen waarna het wonder zich voltrok: groene ledjes! Het rode ledje wees kennelijk op een probleem met de firmware van de box die zich liet oplossen door nieuwe firmware naar de box te uploaden.

Ik had nu adsl en internet, maar nog geen telefoon. Maar pakweg 10 minuten later ging zelfs het telefoonlampje branden en kon ik niet meer analoog bellen. De overgang van telefonie Orange naar SFR ging dus automatisch na het activeren van de box.

Oftewel: Bosbess had toch gelijk…

Na het herconfigureren van m’n Fritzbox voor gebruik achter een andere router blijkt zelfs m’n Nederlandse telefoonnummer gewoon bereikbaar achter de nat van de SFR box. Oftewel: alles werkt zoals gewenst en voor een zeer veel lager bedrag. Nu de administratieve afhandeling afwachten.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?