Reageer op: enorme prijsverhoging Orange internet

#205740
 jako
Bijdrager

Inmiddels heb ik bericht ontvangen dat mijn lijn in principe tussen 22/6 en 24/6 wordt overgezet naar SFR. Binnen een week na aanmelding dus, als het werkelijk doorgaat. Mocht ik hier lang niks laten weten, dan is de reden bekend… 🙂

Gezien het feit dat er op het geleverde 2e hands modem een lampje brand wat in principe betekent “hardware defect” heb ik per chat geprobeerd om dat te verifiĂ«ren en dan loop je direct tegen de grenzen aan van de “service” die bij dit goedkope abonnement hoort. De chat functie van SFR werkt, die herkent mij automatisch als ik ingelogd ben, maar weigert vragen te beantwoorden omdat ik bij “red” zit. Op zich wel logisch, maar dan geven ze een link voor de chat van “red” die niet werkt, vermoedelijk omdat ik (nog) geen abonnee ben en weigeren verdere actie. Ik kom daar dus geen steek verder en als internet na de omzetting niet blijkt te werken kan ik uiteraard ook de chat niet meer bereiken.

Op het forum van “red” staat hier een voorbeeld van iemand die z’n eigen box aan de praat heeft door z’n telefoonnummer als inlognaam te gebruiken. Volgens bericht van sfr in dat forum zou ook de inlognaam+password moeten werken. Op de door sfr geleverde box is de inlognaam als volgt: “mac adres van de box”@neufpnp met als wachtwoord “neufpnp’, maar dat kan ook “sfrpnp” zijn. Wellicht hoort daar een mac filter bij zodat dat niet werkt op een andere box die dit mac adres niet kan spoofen.

Voldoende om uit te proberen als de box niet blijkt te werken. Maar ik wil wel m’n vaste lijn gebruiken en ben dus in principe gebonden aan de box van sfr.

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account