Reageer op: enorme prijsverhoging Orange internet

#205606
 bosbess
Bijdrager

Sorry Rob, mijn reactie was niet al te vriendelijk. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat prijsvechters alle steun verdienen. Zij zorgen ervoor dat bijvoorbeeld Orange en KPN gedwongen worden om hun prijzen ook te verlagen. Toch weigerde ik toen mijn dochter overstapte (naar aanleiding van een bericht op Nederlanders.fr). Want al dat gedoe vind ik maar niks. Zo zijn er veel mensen. Ze zijn, net als ik, bang. Nu ik ben overgestapt is het achteraf allemaal bijzonder snel gegaan en het viel reuze mee.

Maar als ik jouw griezelverhaal tevoren had gelezen, zou ik niet eens naar die website hebben durven gaan om het aanbod te bekijken. Ik zou doodsbang zijn geweest om plotseling zonder dat ik het wist te zijn overgestapt. Daarom ergerde ik me aan je veronderstellende beschrijving van de “juridische zieleroerselen” van Orange, want een ieder is uiteraard vrij om tegen een hoog tarief bij Orange te blijven, maar voor veel mensen is de SFR-Redaanbieding geweldig, zeker wanneer je tegelijkertijd ook nog eens gedegroepeerd wordt. Zulke mensen moeten niet afgeschrikt worden door doemverhalen.

Er zijn ook mensen die graag betalen om per se bij EDF te kunnen blijven. Toen ik vorig jaar overstapte naar Lampiris, ging er maandelijks al meteen 25 euro van m’n rekening af. En Lampiris regelde alles, ik heb nergens iets van gemerkt. Dit dankzij Macron, toen hij nog minister van EZ was (loi Macron).

Toen ik dit had geschreven, belde mijn dochter op uit Nederland. Ik vertelde haar het verhaal van Jako over het zelf opzeggen van internet en het eerste wat ze zei was: “Dan is hij niet gedegroepeerd.” Volgens haar geldt hetzelfde wanneer je niet je oude telefoonnummer wenst te behouden. Alles staat op de website vermeld, zei ze.

Mijn doos zag er wel iets anders uit dan die van Jako. In mijn doos zat een soort voorgevormde eierdoos, waarin alles precies paste. Ik heb de doos (zonder eierdoos) gebruikt om het oude materiaal naar Free terug te sturen. Wanneer je de doos eenmaal hebt ontvangen gaat het heel snel. Je krijgt een sms dat de lijn is geactiveerd, vervolgens twee kabeltjes aansluiten en klaar is kees. Internetten en bellen maar. Wanneer de boel na een paar uur uitvalt, moet je de telefoonstekker even uit de muur halen en de lamelletjes in de stekker een beetje losmaken met een dun schroevendraaiertje. Dan hoef je mijn theater met France Telecom niet mee te maken. Succes. Hopelijk lezen we binnenkort het resultaat.

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account