Reageer op: welke is de beste vaatwasser in Frankrijk?

#205022
 bosbess
Deelnemer

Uit jarenlange ervaring kan ik het verhaal van Jos alleen maar bevestigen. Ik heb vrijwel altijd goedkope merken gekocht, Candy en Indesit in Nederland. Gingen altijd vele jaren mee. Als ze het begaven kocht ik een nieuwe. Voor mij geen ellende met dure reparaties. Ook nooit extra garantie gekocht.

Het laatste wat ik in NL kocht waren een Bosch koel-vriescombinatie en een LG-wasmachine (7 kg), beide aanbiedingen. Aanbiedingen zijn vaak wat oudere modellen, maar ik hoef niet zo nodig de nieuwste. De Bosch werkt nog steeds, de LG begaf het vorig jaar na 12 jaar trouwe dienst (maar ik was niet vaak). Vervangen door een aanbieding Whirlpool (7 kg).

In Frankrijk heb ik een nieuwe vaatwasser gekocht bij de Cora, de goedkoopste die ze hadden (merk Altus), doet het na 8 jaar nog steeds uitstekend. Verdomde het op een gegeven moment, maar zoonlief ontdekte de oorzaak: het grijze plastic filter onderin was aan de onderkant (dus onzichtbaar) verstopt door opgehoopt vet en vuil. Hij heeft me laten zien hoe ik het filter moet verwijderen en schoonmaken en dat doe ik nu dus regelmatig.

Ik kocht er ook een inductiekookplaat van Candy, die het vorig jaar na 7 jaar al begaf. Toch weer een goedkope (Brandt) gekocht bij Cdiscount. Aangesloten door mijn zoon.

Wat Que Choisir betreft: ik overweeg om mijn lidmaatschap op te zeggen. Reden: bij de tests komen de duurste merken er steevast als beste uit. Dat kan ik zelf ook wel bedenken. Als ik een nieuwe aankoop overweeg en dus de tijd heb kijk ik liever op Kieskeurig.nl, waar uitgebreide aanwijzingen staan op welke eigenschappen je moet letten en met veel gebruikersrecensies. Wanneer ik dan mijn keuze heb bepaald kijk ik waar in Frankrijk deze het goedkoopste wordt aangeboden.

Succes met de aankoop.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?