Reageer op: Voilà de nieuwe Franse regering

Noë
Sleutelbeheerder

Ja, maar zo’n ‘ik doe het even’ jongen moet je net in de buurt hebben, een doorpakker of aanpakker.
Die niet alleen die ene plank vastzet, maar meteen het hele huis even inspecteert… ;>)

Maar ik kan me voorstellen dat die kibboetsperiode ook een romantische, genoegelijke tijd is geweest.
Enkele tientallen jaren geleden hoorde ik ook van die verhalen over de kibboets, hard werken op het land, maar in de avond gezellig samen met prachtige mensen.

Mijn eerste avontuur ging niet zo ver, maar ik maakte een reis door Marokko, ik sta nog te trillen van opwinding als ik aan die tijd terugdenk, wat was dat een enerverende ervaring! Gelukkig had ik ook vrienden in Nederland die verre reizen maakten, een ging zelfs helemaal naar India, en zo konden we verhalen en ervaringen uitwisselen. Dat versterkt de vriendschap alleen maar.

Er is er veel veranderd, maar ook weer niet; jonge mensen maken nu ook verre reizen, zoals naar Australië om te gaan backpacken en beleven het een en ander. Het reizen is iets makkelijker geworden, en een sabbatical periode is een verrijking van je leven.

Maar, ik geef toe dat ik wel wat offtopic gegaan ben met mijn reaktie op je kibboetsleven. Voor de nieuwe Franse regering is er geen tijd voor retraite, er moeten plannen gemaakt worden die plankjes vastmeppen overbodig maken.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?