Sorry voor mijn fout mbt. Carole Delga. Inderdaad, ook ik vind dat ze het heel goed doet. De juiste (sympathieke) persoon op de juiste plaats. Voor haar zie ik een verdere politieke carrière in het verschiet.
Ik heb de brief van Fillon ook een keer naar m’n ziektekostenverzekering gestuurd. Die stuurden me altijd brieven met Mademoiselle, wat ik als moeder en grootmoeder niet op prijs stelde. Sinds die tijd zijn de brieven geadresseerd aan Madame. Er wordt ook nog altijd verschil gemaakt tussen gescheiden vrouwen en weduwen. De eerste zijn Mademoiselle, de tweede Madame. Zoals gezegd is het een ernstige inbreuk op de privacy van vrouwen, waar mannen nooit mee te maken hebben.
Mooi verhaal van de nooit-getrouwde dame! Ook ik zeg tegen jonge mensen (bv. in de supermarkt) altijd mevrouw en eerlijk gezegd hebben ze nog nooit verschrikt gekeken. Dat komt misschien ook doordat ze allang geen tiener meer zijn al schat ik ze wel zo in. Heeft te maken met mijn leeftijd. Ze zeggen toch altijd dat je pas echt oud wordt wanneer je vindt dat ze tegenwoordig van die jonge politieagenten hebben?
Macron. Als ik z’n moeder was zou ik niet goed slapen. Wat een ongelooflijk ambitieuze doelen heeft hij zichzelf gesteld! En van de 428 kandidaten die nu zijn bekendgemaakt is er niet één van rechterzijde. Geen wonder dat Bayrou het er niet mee eens is. Ik hoop niet dat Macron door de 20.000 (!) vrijwillige aanmeldingen zijn kansen te hoog inschat en er als vaststaand van uitgaat dat hij een parlementaire meerderheid zal halen, ook al geven de peilingen voorlopig aan dat de meerderheid van de franse kiesgerechtigden op la REM wil stemmen.
Veel zal inderdaad afhangen van de persoon van de premier en van de aantredende ministersploeg. Maandag weten we meer.