Grappig, veel overeenkomsten met wat ik mezelf heb aangeleerd. De methode van Cees hanteer ik ook. Elke dag aan het einde van het klussen even al het gebruikt gereedschap bij elkaar op de Workmate leggen en de dag erop weer verder. Losse stukken hout in de houtton en de werkplek weer opruimen. Al wordt mijn vrouw dar wel eens gek van.
Het heeft me wel wat kapotte electro schroevendraaiers gekost voordat ik dat mezelf had aangeleerd. (waar ligt dat ding nu weer… En dan het geluid van brekend plastic onder je klusschoenen)
Van mijn vader leerde ik om altijd beitels met de vouw omlaag weg te leggen en naast elkaar en zeker niet op elkaar. Idem voor zagen, die hij nog zelf sleep.
En, ook handig, ik heb mezelf geleerd om nooit met lege handen omhoog of omlaag te lopen. Scheelt in een klussend bestaan op den duur veel extra wandelingen. En als laatste hanteer ik een soort bij soort systeem. Dat helpt met het gericht zoeken. Dus alles dat met verven te maken heeft bij elkaar, alles van electro bij elkaar, tegelen etc.
Jeroen B, 62