Reageer op: Macron lekker daadkrachtig

Noë
Sleutelbeheerder

Op deze manier met elkaar discusieren helpt niet. Iedereen is min of meer in de war over de oorzaak en de oplossing van het probleem. Krelis niet meer of minder dan Bosbess en Cees. Eigenlijk is de ontwikkeling van dit draadje precies een voorbeeld waarom het in de echte wereld niet lukt. Komende week komen er een paar joden logeren die ik al 50 jaar goed ken. De situatie van Israel komt dan zeker uitgebreid ter sprake, vooral omdat een broer een bekende rabbijn uit TA is. Ik zie daar nu al tegenop omdat een oud gezegde is “waar er twee vechten hebben er twee schuld”
Ik heb van de week ook een interview gezien met Papa Le Pen, waarin hij zijn opmerkingen over de holocaust herhaalde. Je kunt daar bovenop springen en Le Pen verketteren, maar je kunt aan de andere kant er ook over nadenken en vinden dat hij gelijk heeft. Mijn ervaring is dat veel kwaads wat gezegd wordt erin wordt gelegd of eruit wordt gezeefd door kwaadwilligen met een andere mening. Hij Zegt bijvoorbeeld, dat de holocaust een detail van de tweede wereldoorlog is. De ondervraagster barstte daarna meteen in een ’tut tut’ gereutel uit. Je had ook kunnen zeggen, ‘ja dat is zo, maar wel een gruwelijk detail’ Dan had je de kanalen open gehouden en waarschijnlijk de waarheid boven tafel gekregen en mede voorkomen dat LePen het etiket Jodenhater kreeg opgeplakt. Ik kon dat echt niet opmaken uit zijn woorden.
Die ondervraagster lijkt in haar reactie een beetje op bosbess, die in haar groen linkse verontwaardiging de discussie in dit draadje een kant opstuurt die niemands bedoeling was en die jan en alleman de gelegenheid geven met nog gruwelijker voorbeelden te komen Daar zijn we erg goed in hier op deze site!

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?