Reageer op: Macron lekker daadkrachtig

Noë
Sleutelbeheerder

Krelis, ik (mag) dat zeggen, Macron niet, zelfs Le Pen en Wilders niet, dat is het probleem.
Een grote meerderheid heeft nog steeds een ander inzicht op de zaak dan diegene die er mee geconfronteerd worden en werden.
Al dertig jaar geleden zei mijn goede vriend wijlen Teddy Kollek: “wacht maar tot jullie ermee geconfronteerd worden”.
Ik was opgegroeid met “zielig die mensen”, en kon de aanpak niet waarderen.
Tot ik zelf 6 maanden in een rolstoel terecht kwam door een bomaanslag in TA.
Waarom, vroeg ik mezelf af, wat beweegt deze mensen, en heeft het echt zoals van Agt surgereert met Israel te maken?
We zien stammen elkaar uitmoorden in Afrika, in de hooglanden van Afganistan en Irak, nu in Syrie.
Deze mensen zijn (en daar ben ik het met wilders eens) een achtelijk volk.
Kun je daar wat aan veranderen?
Ja dat kan, ik geloof in educatie, in ontwikkeling, maar dat duurt heel lang.
Het meerendeel van deze mensen die hier wonen willen gewoon vrede, gewoon net als iedereen naar school, gewoon eten en drinken, gewoon zeggen wat ze willen.
Het is een klein groepje wat de fakkel steeds weer ergens op een droge stapel gooit en er de boel in lichterlaaie zet.
We hadden nooit Sadam moeten verjagen, en nooit Syrie aan moeten vallen.
Dit zijn stammen die een leider nodig hebben die de zaak onder de knoet houd, democratie past daar niet.
Nog niet.
Ik heb in de jaren negentig veel mensen uit Etiopie opgeleid in het bedrijf, en we kregen soms bezoek van mensen die we niet wenste.
Dat gaven we door aan de verantwoordelijke, en die zat er met z’n neus bovenop.
Aan het einde van de straat werd de man opgepakt en op het vliegtuig gezet.
Dat zou hier kunnen, maar men doet het niet.

Cees.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?