Reageer op: Hamon, Mélenchon, Jadot en Macron

bosbess
Deelnemer

Haha Jos, je citaat uit onbekende bron doet me denken aan wat Jan Linders, de grootgrutter die ik vrij goed heb gekend, eens tegen me zei toen ik een jaar of 40 was: “Wacht maar tot je ouder bent, dan word je vanzelf rechts.” Ik ben links (sociaal-liberaal) gebleven. Nu begrijp ik dat dat komt doordat mijn hersenpan voor het grootste deel is gevuld met zaagsel.

Ook ik mag niet stemmen. Zoals eerder gemeld zou ik voor Macron gaan. Er zijn diverse punten in zijn programma die me niet bevallen, maar je kunt het nu eenmaal nooit 100% eens zijn met een politicus of met een partij. Wat me aanspreekt zijn zijn sociaal-liberalisme, zijn wil om te verenigen in plaats van te verdelen en zijn jeugdig elan.

Het komische is dat na het zogenaamde “debat” van gisteravond Mélenchon er opnieuw garen bij heeft gesponnen. Of het werkelijk zo is zien we pas vanavond in de peilingen (vanaf 18.00 uur), maar dit is wat L’Internaute.com erover schrijft:

“Les téléspectateurs sondés par Elabe pour BFMTV ont été 25% à considérer que le leader de la France insoumise a été le meilleur dans ce débat. Viennent ensuite dans le classement établi : Emmanuel Macron (21%), François Fillon (15%), Marine Le Pen (11%), Benoît Hamon (9%), Nicolas Dupont-Aignan (6%), Philippe Poutou (5%), Nathalie Arthaud (3%), François Asselineau (3%), Jean Lassalle (1%), Jacques Cheminade (0%).”

De pers is unaniem van mening dat “de kleintjes” het debat hebben gemaakt. Vooral Poutou wordt vaak geciteerd toen hij zich tot Marine LePen wendde: “Quand nous on est convoqués par la police, on n’a pas d’immunité ouvrière, donc on y va”, daarmee doelend op het feit dat LePen beweert op te komen voor de ouvriers. Ook de woorden van Mélenchon tegen LePen komen regelmatig terug in verschillende kranten: “Mais non, madame, 60% des Français n’ont pas de religion. Fichez-nous la paix avec la religion.”

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?