Reageer op: Aanmelden cpam

Noë
Sleutelbeheerder

Goedenavond medelanders,
Mijn speurtocht naar de waarheid inzake de vergoedingen door CPAM heeft het volgende opgeleverd:
Ik bezocht het kantoor, daar werd me verzekerd dat alle ziekenhuiskosten worden vergoed en buitenom het ziekenhuis de vergoedingen zoals gemeld op de site van Ameli.
Sinds 1 januari 2016 bestaat de basis CMU niet meer maar is uitgebreid met een
Verplichte uitbreiding, waardoor verdrachtsgerechtigden ook onder deze nieuwe
CMU vallen en derhalve uitgebreidere zorg krijgen dan onder het oude basis regime.
Dit is dus conform de wetten van het land en conform het versrag.
Dus een extra mutuelle zou alleen zin hebben als je zorgkosten buiten het ziekenhuis die niet vergoed worden wil dekken.
Dat moet natuurlijk eenieder voor zich bepalen maar dan nog is de opbrengst in vele gevallen teleurstellend, want bijvoorbeeld 300% dekking betekent 300% van het forfaitaire bedrag en daarvan wordt dan een gedeelte vergoed.
Bijkomstigheid is iets wat velen niet zullen weten: u kunt een europa pas voor vakantie aanvragen, althans dat staat vermeld op mijn account.
Dan bent u buiten frankrijk gedurende uw vakantie verzekerd, …. Maar dus ook voor de tabdartskosten die normaal in Frankrijk vergoed zouden worden.
Gaat u dus Nederland en kiespijn speelt op dan wordt conform de ehic pas niets betaald maar via cpam wel. Ik kan het niet anders lezen.
Kijkt u zelf maar op uw ameli account.
Groet Harry

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?