Reageer op: Hamon, Mélenchon, Jadot en Macron

Noë
Sleutelbeheerder

Bosbess is immers fel voorstander van een gratis basisloon voor iedereen Jos.
Je maakt het wel erg bont, je wilt A van die tax d’habitation af, en B geen CSG betalen, en natuurlijk wel teruggaven voor als je wat nodig hebt.
Zo zou ik ook wel willen leven 🙂

Het plan is inderdaad dat de CSG 1,7% omhoog gaat, en daar tegenover gaan andere belastingen naar beneden of vervallen zelfs.
Jouw tax d’habitation, een aantal procenten loonbelasting bedoeld voor de ziektewet en chômage, verdwijnen, en de belasting op bedrijven nu nog 33,3% gaat naar beneden naar 25%.
Allemaal goed nieuws, is het niet dat ik bang ben voor de Franse mentaliteit van het zakken vullen.
Ten eerste hoop ik dat die El Khomri wet als de bliksem wordt ingevoerd want als de werkgever vast gelegd wordt met ketens aan de werknemer, dan kun je zijn belasting net zo ver verlagen als je wilt zonder succes.
Ten tweede ben ik bang dat veel bedrijven, net als toen de restaurants, netjes bedankt knikken en het voordeel in eigen zak steken.

Uiteindelijk moet het er op uitdraaien dat een grote groep mensen meer gaat verdienen, en er grofweg een verschil komt tussen hij die werkt, en hij die niet werkt.
En natuurlijk is het zo dat als je meer verdiend, je ook meer uitgeeft, dus een boost voor de economie.

Hier het programma van Macron.

Cees.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?