Reageer op: Oh Oh Fillon, wat heb je toch gedaan.?

bosbess
Deelnemer

Ik heb het gedeeltelijk live gevolgd. Vond de journalisten tam, Fillon redelijk zelfzeker. Dubbel vond ik zijn uitspraak: “Mijn politieke carrière spreekt voor zich.” Jazeker, vooral de laatste weken.

“Waarom hebben ze hun beschuldigingen niet eerder geuit?” vroeg hij, “waarom juist nu?” Hij weet het antwoord, net als iedereen. Maar die beschuldigingen zouden niet bestaan indien hij brandschoon zou zijn. Het gemor in eigen gelederen gaat voort.

Zijn verkiezing tot presidentskandidaat was een wonder en hij hoopt kennelijk op een tweede wonder. Maar ook volgens mij kan hij het verder vergeten. Nu hij aanblijft als presidentskandidaat zullen veel Républicains op LePen of op Macron gaan stemmen.

Wel vind ik het zeer bedenkelijk dat een ambtenaar, waarschijnlijk voor flink wat smeergeld, heeft gelekt uit de verhoorverslagen van Fillon en zijn echtgenote. Ronduit schandelijk. Uiteraard heeft Le Monde deze gegevens gepubliceerd. Ook daaruit komen de Fillons niet fraai naar voren. Penelope zou haar “werk” nooit officieel hebben verricht. Nee, maar ze kreeg wel officieel betaald.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?