Reageer op: Hollande hogerop in de EU

#195819
 bosbess
Deelnemer

Ik word op m’n wenken bediend: in EenVandaag daarnet Jesse Klaver aan het woord. Groen Links dus, voor mij heel acceptabel. Maar ik wacht op de Stemwijzer. Die komt begin februari met zo’n 30 stellingen, waarop je met Eens of Oneens kunt antwoorden. Aan het einde krijg je dan te zien welke partij het beste bij je past. Ik heb al de Stemmentracker gedaan, met 30 onderwerpen waarover in de laatste jaren in de Tweede Kamer is gestemd. Voor mij kwam daar GroenLinks uit.

Jako, eerlijk gezegd volg ik het allemaal niet zo. Europees recht was een van mijn verplichte vakken, maar dat is allemaal weggezakt. Ik heb wel eens al die verschillende EU-organen gegoogeld en ook de Raad van Europa, maar weer vergeten zoals je ziet. Nu ben ik door jouw aanmerking toch weer nieuwsgierig geworden en heb maar even gegoogeld. ’t Blijkt nog ingewikkelder:

Europese Raad (of Europese Top): vergadering van regeringsleiders van de EU;
Raad van de Europese Unie (of Raad van Ministers): vergadering van ministers van de EU-landen;
Raad van Europa: internationale organisatie die los staat van de EU; telt 50 leden, waaronder Rusland en Turkije; taak: bevorderen van de eenheid tussen de lidstaten, van de democratie en van de mensenrechten in Europa.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?