Reageer op: Vendée Globe (namens Capitaine)

#195735
 Noë
Sleutelbeheerder

Of je nu wel of geen race vaart, die medewerkers waren toch ontslagen.
Vind het een beetje rare gedachte te denken dat als ik iemand moet ontslaan ik thuis de tv maar moet verkopen.
Deze man heeft zijn hele leven lang geknokt voor zijn bedrijf, heeft meer uren op de teller staan dan een hele straat vol mensen in den haag, mag die nu dan opeens niets meer?
Een voetbalclub liet een nieuw stadion bouwen, en na een paar jaar was de kas leeg en kocht de gemeente het stadion op voor de volle mep.
Toen de voetbalkas weer vol zat kochten ze het stadion terug voor een muntstuk, dat noemen ze in die kringen “symbolisch bedrag”.
Daar hoor je niemand over.
Maar een man die zijn eigen broek altijd heeft opgehouden mag geen “rare dingen” doen.

Bravo voor Armel, en we blijven Pieter natuurlijk volgen die nu op Kaap Hoorn afblaast met een snelheid van bijna 13 knopen.
Dat Pieter zo ver achter ligt komt door pech aan zijn stuurautomaat en een slimme uitvinding van hem die toch niet zo goed werkt als gedacht.
De nachtmerrie van iedere zeeman is een gebroken roer, dus dacht Pieter, ik maak daar een slim dingetje van dat als er iets tegenaan komt, dan klapt dat roer vanzelf op.
Jammer dat het niet goed werkt(te)
Daarnaast heeft hij veel problemen (gehad) met zijn stuurautomaat.
Dat is een apparaat wat zowel elektronisch als mechanisch is en dat diverse keren liet afweten.
Het probleem is dat als je dat wilt repareren, je in rustig water moet liggen, en dan geen meter opschiet.

Al met al ligt Pieter met zijn “No way back” nog steeds in de race en alleen dat al is een enorme prestatie.

http://www.vendeeglobe.org/fr/web-tv/playlist/94

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?