Reageer op: L’Élysée

#195792
 Noë
Sleutelbeheerder

Inderdaad lijkt Bosbess de stemgerechtigde te kennen.
Beste Bosbess, Frankrijk kent ongeveer 12 miljoen jongeren (18 – 30) die een stemkaart hebben.
Jij doet nou net als al die andere ouwe lullen, ze wegzetten als een onbelangrijk groepje.

Macron heeft het beter gezien, deze groep is Frankrijks toekomst.
De Franse jongeren worden steeds gelukkiger, steeds betere banen, meer diploma’s, drinken minder, roken minder, kortom, ze hebben volop vertrouwen in de toekomst en willen mee concurreren met de andere landen.
Nog nooit zijn studeren en werken in het buitenland zo populair geweest als de laatste jaren.
Deze jongeren hebben andere culturen gezien, of misschien duidelijker gezegd door een van mijn oud-studenten die al 4 jaar in Berlijn woont “mon dieu wat een achtelijk land is frankrijk als het gaat om vooruitgang”.
Het stoort mij, en vele van mijn leeftijd met mij, dat grote imperiums enorme hoeveelheden geld verdienen en ongelooflijk stinkend rijk worden.
De jongeren zitten er helemaal niet mee, ze willen maar een ding, net zo rijk worden.
Dat de wereld daar minder leuk van wordt verwoorde een andere student die op de universiteit de commerce van Vietnam zit met “zeiden jouw ouders en ooms en tantes dat vroeger ook niet? En kijk eens naar jezelf, je bent er nog steeds”.
Hij heeft volkomen gelijk, we zijn te snel geneigd ons stram vast te houden aan wat we hebben, en vergeten daardoor te evolueren.
Het aantal leden bij de syndicats knettert met een rotgang naar beneden, en men weet zich geen raad hoe de jongeren te motiveren dat ze lid worden van de cgt of welk ander orgaan dan ook.
Deze groep is groter en belangrijker dan je denkt Bosbess, je zult het resultaat zien.
Macron moet maar een ding doen, zich vasthouden aan wat hij is, doet, en zegt.
Als hij gaat clubben, kost het hem geheid zijn kop.
En laat hem alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft ver weg blijven van dat vreselijke mens Royal.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?