Reageer op: Buitenverlichting

#200973
 Noë
Sleutelbeheerder

Buitenverlichting

Zo, ondertussen heb ik een doos vol ongebruikte afstandsbedieningen en er toch één gevonden die werkt zoals ik vind dat het hoort. Dat is dan de SonOff van Itead. https://www.itead.cc/wiki/Sonoff
Ondertussen zijn er al een paar verschillende versies van, voor mijn toepassing vond ik de SonOff-RF de beste. Deze heeft behalve de standaard Wi-Fi ook een draadloze afstandsbediening

Het schema :
shema sonoff
Twee lampen, een aan elke kant van een afdakje, een sensor en een drie standen schakelaar voor uit/sensor/aan.
De SonOff gaat direct naar de lampen. Als ze aan zijn via het andere circuit kan ik ze dus niet uitschakelen, maar ik kan ze wel altijd aandoen.

De SonOff wordt verbonden met een Wi-Fi netwerk en de bediening gaat dan via de EWeLink app met een knop voor aan en uit. De status is dan ook te zien. Verder zit er een timer in, dat is wat ik gebruik. Zo af en toe de tijden wat aanpassen aan de donkere dagen voor de kerst. Dat EWeLink is er alleen voor een smartphone, dus niet voor een “gewone” computer. De signalen gaan via Amazon Web Server (AWS) dus er moet wel een werkende Internet verbinding zijn.
De constructie :
plaatsing sonoff
en zo ziet het eruit. Het moet nog in een doos met een transparant deksel om in geval van een storing het ledje te kunnen zien. Helaas zijn die waterdichte doos men een doorkijk deksel net zo duur al het apparaatje.

Op YouTube en natuurlijk op Internet is er al heel veel informatie te vinden. De bricoleurs zijn heel enthousiast.

wimb

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?