Reageer op: rapport fosse septique bij aankoop

#192884
 Noë
Sleutelbeheerder

Het SPANC kwam pas 4 jaar na aankoop van ons huis (2005) op bezoek. Onze (betonnen) put met (betonnen) vetput is van 1970. Nooit gebruikt omdat de toemalige eigenaar het huis nooit heeft afgemaakt, dat doen wij nu dus wel. Na de inspectie, zes jaar geleden, nooit meer iemand gezien, wel elk jaar 13 euri aftikken voor het SPANC. Onze put voldoet niet aan de normen want het hemelwater komt er via de vetput ook in uit. Ook ziet men liever geen beton. De vetput kon ik laten zien, de put niet, veel te veel werk om dat open te leggen. Voor het vloeiveld heb ik met een armzwaai aangegeven dat dat wel 20 meter de tuin in ging.
Na enige aarzeling zei de jonge dame, ach maison secondaire voor maar max 5 personen en twee slaapkamers.. is wel goed zo. Keurig rapportje gekregen en een mooie folder hoe het eigenlijk zou moeten. Tot nu toe werkt alles prima dus dikke doei, ik ga niks op norm brengen. De koeien in het weiland achter onze tuin poepen in een week meer in het open veld dan wij in een jaar!!!
Willem

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?