Reageer op: Elektravraag en aggregaat

#201549
 Noë
Sleutelbeheerder

Oké, oké, Willem,

daarvoor publiceren wij dit soort dingen toch.
‘Gepikt’?
Ik zou eerder zeggen ‘nuttig gebruik van gemaakt’.

Mijn Fiche de réperage is met vallen en opstaan ontstaan. Het eerste exemplaar heb ik in mijn eerste Nederlandse huis gemaakt; er was toen een stoppenkast met drie schroefzekeringen, waarop alles bij de diverse uitbreidingen kriskras daar aangesloten was waar het net uitkwam, en helemaal geen disjoncteurs différentiels.
Toen ik dan mijn tweede Nederlands huis kocht wees de eigenaar me vol trots erop dat hij de stoppenkast met drie groepen uitgebreid had, in totaal waren er nu zeven – en ook hier alles zo aangesloten als het net uitkwam. Toen wij op elektrisch-inductief koken overgingen en nieuwe leidingen naar de keuken moesten trekken hebben wij ook de stoppenkast laten vernieuwen; wij hebben nu drie aardlekschakelaars en 11 groepen, elk met een automaat van de passende ampérage. Helemaal niks vergeleken met een project dat ik in hetzelfde jaar bij een vriend in Zwitserland zag: toen hij in een van zijn twee garages een werkplaats inrichtte breidde hij zijn groepenkast van 28 naar 37 groepen uit.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?