Reageer op: LED lampen gratis en voor niets

#188438
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour,

Nu, ik ben heelhuids terug van mijn zwerftocht met mijn oude campertje. Ondanks de verrassingen mij bezorgd door (wan)prestatie van de Franse garagiste alhier, maar dat is weer een heel ander verhaal…:-(

Inmiddels heb ik de LED lampen opgehaald bij de voisin en de doos geopend. Niet geheel tot mijn verrassing kreeg ik een verzameling redelijk standaard Chinese SMD lampen. Dergelijke lampen had ik al hier en daar in gebruik, dus dit was een handige aanvulling op de voorraad. Zeker voor deze prijs 🙂

SMD LED

Zoals hierboven door onder andere @Jako reeds opgemerkt zijn deze zogenaamde SMD (Surface Mounted Device) LED lampen niet echt geschikt voor mensen die prijs stellen op een gezellig interieur met warm lamplicht. Als u dol bent op crematoria zult u ze daarentegen prachtig vinden. Ik gebruik die dingen dus niet in mijn leefruimtes. Maar ik heb daarmee wel goedkoop en effectief licht in kelder, houthok, werkplaats, kleerkast, garage en dergelijke. Dus ben ik blij met dit gegeven paard en kijk het verder niet in de bek.

In aansluiting op het verhaal van @JSwaal hierboven, ik ben persoonlijk redelijk goed te spreken over de nieuwere generatie LED lampen:

COB LED

Deze COB (Chips On Board) LED lampen kunnen naar mijn mening in sommige gevallen prima dienen als vervanger van de traditionele gloeilampen ten behoeve van interieurverlichting. Ik gebruik ze hier en daar als vervanging van de vroegere “kooldraad” decoratieve gloeilampen. Of het iets voor iedereen is kan ik niet zeggen, dat zal afhangen van de persoonlijke smaak, en natuurlijk van de aard van het armatuur waarin de lamp wordt gebruikt.

In deze eBay advertentie is een aardig overzicht met foto’s te zien van de verschillende opties voor SMD en COB LED lampen, met een indicatie van de prijzen. Voor verdere studie voor de liefhebber.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?