Reageer op: Vraag aan Jako.

#188479
 Noë
Sleutelbeheerder

Dat zijn veel vragen Cees en uiteraard zijn meerdere oplossingen mogelijk. Voor internet is een kabel naar elk huisje het meest betrouwbaar, maar ook wifi is mogelijk. Met wifi heb je weer de keuze om 1 zender centraal te plaatsen of een point-to-point verbinding naar elk huisje die dan een eigen wifi router heeft. Laat een professional een offerte maken, denk ook aan beveiliging tegen illegaal gebruik van het internet.

Nederlandse TV is een ander verhaal. Satelliet TV werkt anders dan kabel TV, je kunt niet ‘zomaar’ distribueren naar 5 huisjes. Het meest simpel (en goedkoop in aanleg) is elk huisje te voorzien van schotel,TV,decoder en smartcard. Eventueel kun je een TV gebruiken met ingebouwde satelliettuner en die voorzien van een CI+ module van CanalDigitaal. Een extra kaart kost een tientje per maand. Ik weet niet hoeveel extra kaarten je momenteel mag bestellen per abonnement. Wellicht kom je in aanmerking voor een zakelijk abonnement bij CanalDigitaal.

TV op je tablet via de app van CanalDigitaal werkt officieel alleen in Nederland, maximaal op 5 verschillende apparaten en op maximaal 2 apparaten tegelijk. Dat lijkt me geen oplossing.

Er zijn oplossingen mogelijk om een eigen IPTV server in te zetten, maar dat zal naar verwachting technisch onmogelijk worden gemaakt, dus ik zou dat niet adviseren voor de langere termijn het vergt bovendien onderhoud en een behoorlijke portie technische kennis.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?