Reageer op: Afschot pvc in de bergen.

#201701
 Noë
Sleutelbeheerder

Cees,
meestal wordt in de literatuur alleen over het minimale afschot gesproken, meestal 0,8 – 1,0%. Maar er bestaat ook een maximaal afschot, want bij een te grote afschot bestaat, zoals door Hari reeds opgemerkt, het risico dat er een scheiding van vaste en vloeibare stoffen optreedt, en dat leidt op den duur vaak tot verstoppingen. De oplossing is dan: eerst een stuk leiding met het juiste afschot plaatsen, en dan een verticale val (of andersom). Hoe dat in jouw geval op te lossen is kan ik zo op afstand niet zeggen. Het hoogteverschil van 12m op een horizontale afstand van 50m is niet niets, dit is een helling van 24%, en dat is door bijna niemand te belopen. Of heb ik hier iets fout begrepen?
Dan heb je het twee keer over vacuumfilters resp. luchtfilters – begrijp ik niet goed. Of bedoel je vacuumbrekers, beluchters of boven het dak verlengde standpijpen zoals hier op afb. 2 t/m 8 te zien?

En, Cees, ik heb hier nagenoeg alles wat bij rioleringen mis kan gaan beschreven, ook de door jou genoemde fout bij je vroegere B&B staat er!
Citaat: <<Een vaak gemaakte fout (ook van vakmensen, en ook in Nederland) is het niet beluchten van afvoerleidingen. Bij het doortrekken van de WC ontstaat dan door de massieve bijna als een zuiger naar beneden stortende waterkolom een vacuüm dat ondiepe stankafsluiters (meestal die van een douche of een schrobputje in de vloer) leegzuigt zodat er een open verbinding naar het riool ontstaat.>>
De volgende keer beter!

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?