Reageer op: telefooncentrale

#188519

Ik zou er niet zo snel een antwoord op weten. Wat ik wel weet is dat ze een aantal jaren geleden bij assistance-Orange pagina’s vol schreven over welke telefoons al dan niet compatibel waren met de telefoon uitgang op de toenmalige Livebox. Dus het is maar de vraag of een klassieke huistelefooncentrale uit het tijdperk van de analoge “ligne fixe” en zo’n modern modem elkaar wel begrijpen. De standaard oplossing is natuurlijk om een moderne DECT telefooncentrale aan te sluiten op de telefoonuitgang van zo’n modem. Maar dan heb je bij dikke muren hetzelfde probleem als met wifi. Het enige dat nog zou kunnen helpen, trial and error, is om de DECT hoofdpost ergens op een centrale plek in het huis neer te zetten en aan te sluiten met telefoonbekabeling op de Livebox. In de hoop dat alle neventoestellen dan redelijk bediend worden met het draadloze DECT signaal. Orange heeft het volgende te melden over compatibele telefoons. In het duurdere segment is er een Business Livebox waarmee een klein bedrijfstelefoonnetwerk bediend kan worden. Daar hangt ongetwijfeld een stevig prijskaartje aan.

Er worden in de reguliere handel moderne varianten aangeboden van de huistelefooncentrale, maar zo te lezen dekken de fabrikanten en verkopers zich bij voorbaat al in tegen mogelijke compatibiliteits problemen. In de Orange shop op internet zie ik er zo snel niet iets bijstaan. En wat dit soort D-Link oplossingen betreft: ik ben bang dat je die rechtstreeks op een snelle internetverbinding moet aansluiten, en niet op de speciale telefoonuitgang van je Livebox. En niet alle internet/telefoonaanbieders zijn blij met dit soort concurrerende VOIP oplossingen, dat wordt nog wel eens geblokkeerd.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?