Reageer op: Goed bericht voor de ongeduldigen.

#195577
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour,

Ik denk eerlijk gezegd dat ongeduldige mensen beter helemaal niet in FR kunnen gaan wonen, chèques of niet. 🙂

In de supermarkt blijft de afhandeling bij de kassa toch als volgt:

(1) Om te beginnen heeft de klant vóór u in de rij altijd wel een artikel dat niet of onjuist is geprijsd, zodat de caissière twintig verschillende nummers moet proberen te bellen om een helper te laten opdraven, die er een eeuwigheid over doet om de prijs van het artikel ergens in de enorme supermarkt te gaan opzoeken.

(2) De klant gaat éérst op z’n elfendertigst alle artikelen die door de caissière zijn doorgeschoven, in liefst meerdere onhandige boodschappentassen stoppen. De caissière zit daarbij rustig met haar armen over elkaar te wachten.

(3) Onder het inpakken nemen klant en caissière nog even de plaatselijke roddels, het nieuws, het weer en alle familie-omstandigheden in uitputtend detail door. Bij de meest saillante details vallen de inpakwerkzaamheden natuurlijk even stil.

(4) Als de artikelen eindelijk zijn ingepakt is het tijd om zo langzaam en onhandig mogelijk een betaalmiddel op te zoeken, bijvoorbeeld een pinpas die uiteindelijk onderin één van de hiervoor genoemde boodschappentassen blijkt te zitten.

(5) De pincode moet zo langzaam en aarzelend mogelijk worden ingetoetst, liefst meerdere keren. Als de pincode eindelijk is geaccepteerd duurt de verificatie van de transactie zó lang dat je je afvraagt of dat per postduif gebeurt.

(6) Natuurlijk dient uitgebreid de kassabon te worden gecontroleerd, liefst in combinatie met een onduidelijke transactie die een stempeltje op de kassabon vereist en waarover nog in detail met de caissière gediscussieerd moet worden.

(7) Het wegrijden van het winkelwagentje om plaats voor u te maken is pas mogelijk nadat de handtas zorgvuldig is gesloten, de jas is dichtgeknoopt, de sjaal is rechtgetrokken en het kapsel is betast om zeker te stellen dat het er nog is.

(8) Alle bovenstaande activiteiten worden nog extra gecompliceerd en derhalve langdurig als er kinderen bij zijn, aan wier opvoeding natuurlijk óók de nodige tijd moet worden besteed.

In de totaal met de bovenstaande procedure gemoeide wachttijd is de chèque naar mijn ervaring van redelijk ondergeschikt belang. Dus ik juich niet dat deze wordt afgeschaft. Integendeel, in sommige transacties is de chèque best handig. Zo kon ik bij de aankoop van een auto met een chèque betalen. Probeer zo’n bedrag maar eens te pinnen.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?