Reageer op: 25 Valkuilen bij het kopen van een huis in Frankrijk

#193137
 Noë
Sleutelbeheerder

Mocht U nog valkuilen hebben ervaren die niet zijn vermeld dan hou ik me aanbevolen

Bij huizen vlakbij een rivier: check de PPRI (Plan de prévention des risques d’inondation) om te zien of het huis of het land niet deels in een zone rouge/bleue ligt. Oók als het huis vele meters boven de rivier ligt.

Ik heb zelf over een paar huizen gedacht die in zo’n zone liggen. Eéntje ben ik nog steeds een beetje verliefd op. Het heeft echter een kelder die eens in de paar jaar een beetje water over de vloer krijgt, maar ook eens in de 25 jaar anderhalve meter of meer. Daarmee is die kelder volkomen onbruikbaar voor bijvoorbeeld de verwarmingsapparatuur. De oliestook en fosse septique ter plekke waren dan ook het jaar ervoor verdronken.

Nog een ellende bij huizen vlakbij rivieren: fosses septique en uitvloeivelden zijn er tegenwoordig verboden. Je komt dan uit bij micro-stations en dergelijke.

In een zone rouge/bleue mag je ook niet bouwen of uitbreiden, ook geen zwembaden. Het kan zelfs zijn dat je je huis niet mag herbouwen als het afbrandt of wegspoelt. (Ook ingewikkeld qua verzekeren.)

Advertenties en makelaars zeggen er zelf allemaal niks over, en leuke kleine riviertjes zijn natuurlijk schattig, maar waakzaamheid is geboden, want ook kleine riviertjes worden soms héél groot. En of je je geld moet stoppen in stenen die kunnen wegspoelen is zeer de vraag.

JS

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?