Reageer op: Welke vloer

Jos, aardige tip, die diamantschijf voor de haakse slijper. Was onlangs op zoek naar iets dergelijks, maar de bouwmaterialenhandel verzekerde mij dat i.v.m. het hoge toerental van haakse slijpers zo’n schijf niet wordt geleverd. En men vroeg mijn aandacht voor een aanzienlijk duurder segment van de markt, de saneringsfrees.

Wat die vloeren betreft uit nieuwsgierigheid nog wat heen en weer gezapt op het Franse internet en kwam daar nog een handzaam overzichtje tegen van maisons-paysannes. Waar niet voor de eerste keer wordt gewaarschuwd voor mogelijke vochtproblemen wanneer je een vloer min of meer hermetisch afsluit. Ik denk dat je dat risico ook – zij het in verminderde mate – loopt wanneer je koud op dat beton vinyl, pvc tegels of lamel pvc zou gaan leggen. Op de natuurstenen vloer in onze séjour, daaronder een cave, hadden we een tijdje een kleed liggen. Aan de onderkant altijd klam, wat vochtig. Zal eerder condensvocht zijn, daar is het immers het koelste, maar toch. Je wilt liever geen champignonnen kwekerij beginnen. Zou een oplossing met wat dunnere tomette-achtige tegeltjes niet de voorkeur verdienen? Blijf je ook wat meer in de stijl van neem ik aan een wat ouder Frans huis, het woord patrimoine schiet me te binnen….

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account