Reageer op: Buitenverlichting

#200937
 Noë
Sleutelbeheerder

De eerste versie -met ergens een centrale schakelaar- was wellicht wat onhandig en er kunnen scenario’s bedacht worden die lastig in gebruikerscomfort zijn, maar het werkt.Tweede voorstel werkt ook, maar…
Stel: je schakelt alle verlichting aan bij B-E, en je wil bij D het licht uit doen wat dan? Je kan niet zien waar er geschakeld is en moet op de gok het geschakelde deurlicht vinden, dus alle deuren aflopen. Maar het is wel leuk bedacht.

Ik had in het vorige huis een halogeen buitenlamp; met timer en beweging- en schemer sensor, die had ik toch op een schakelaar binnen aan gesloten.

Kom je thuis met boodschappen springt het licht aan, ook als je de deur verlaat. Je kan instellen hoe gevoelig, en hoe lang hij moet branden. Met de schakelaar kon ik de sensor overruelen, en het licht buiten aandoen, of uit. Weet niet meer precies wat ik toen geschakeld heb, maar het was erg handig. Daar is vast een schema voor te maken in parallel.

Deed je het licht manueel aan, en weer uit, moest je daarna wel de schakelaar weer op ‘aan’ zetten nadat de duurtijd (van de timer = hoe lang hij moet branden) van de sensor schakeling was doorlopen. Dan was de sensor schakeling weer actief.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?