Reageer op: betalen via internet

#196611
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour,

Eens met bovenstaande aangaande Paypal. Ik gebruik het al jaren naar volle tevredenheid. Één keer ben ik geblokkeerd geweest omdat ik een “vreemde” aankoop deed, wintersportspullen voor mijn schoonzoon, af te leveren op diens adres. Controle op afwijkend koopgedrag maakt deel uit van het Paypal beveiligingssysteem. Sommige mensen hebben daar een hekel aan, persoonlijk vind ik het wel geruststellend.

Bijkomend voordeel van Paypal vind ik hun kopersbescherming. Natuurlijk is dit geen vervanging voor gezond verstand en Caveat Emptor maar in sommige gevallen erg nuttig. Zo had ik een probleem met een FR online winkel waar ik een tablet (geen medicijn!) had gekocht en in plaats daarvan twee flessen antiroos-shampoo geleverd kreeg (en ik heb al zo weinig haar). Ik moest via een standaard procedure die flessen terugsturen, dat duurde eeuwig, en uiteindelijk was de tablet niet meer tegen de oorspronkelijke aanbiedingsprijs in voorraad. Telefoneren en mailen met de SAV leverde niets op en het leek een heel langdurig gezeur te gaan worden. Gelukkig had ik met Paypal betaald en heb een litige gestart. In een paar dagen was het geregeld, mijn geld terug op de Paypal rekening, en het betreffende bedrijf op mijn persoonlijke blacklist.

Overigens heb ik geen aandelen Paypal en op geen enkele manier belangen in het bedrijf.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?