Reageer op: Hoe blijf jij warm?

#189198

@ Aat: die oude lompe accumulateurs, we hadden er in totaal zes van in gebruik, merk Olsberg. Wat vooral hinderlijk werd, nog los van de EDF rekening, was het lawaai dat de ventilatoren maken. Dat wordt er niet minder op met de jaren wanneer de vrij eenvoudige lagertjes wat ruimte beginnen te vertonen en het rammelbakken worden. Wat een rust met onze houtkachel, een hoog rendements type van Vermont castings, de Encore, goed voor 10 kW. Behalve de séjour worden ook de naast liggende vertrekken (enigszins) verwarmd, idem de verdieping erboven. De slaapkamers hebben genoeg aan incidenteel bijverwarmen met de door de elektro branche en hun apostelen in het groene kamp zo verafschuwde ouderwetse radiateurs. Want die zijn zo inefficient.

Had onlangs nog het genoegen daarover van gedachten te mogen wisselen met een apostel van die geloofsrichting, werkzaam bij een van de grote brico markten alhier in de Nièvre. Hij keek me aan alsof ik bij het kamp hoor dat onze planeet wil vernietigen, terwijl hij uiteraard de heiligenkrans rond zijn hoofd had met daarop in zuinige led verlichting de tekst: “sauvons la planète”. Dezelfde verkoper overigens die eerder al beweerde dat de nieuwe range van Wago lasklemmen (zie paragraaf 8) niet gebruikt mag worden voor het verbinden van rigide en flex draad en dat ze mede daarom niet in het assortiment waren. Vooral kroonsteentjes (dominos) blijven gebruiken adviseerde hij. Ik vermoed dat ik binnenkort wel een variant op een straatverbod zal krijgen opgelegd.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?