Reageer op: Bureaucratie EDF en ERDF!

#188248
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonsoir Harold,

Ik vind dit een heel vreemd EDF verhaal. En volgens mij klopt er ook niets van.

Allereerst staat in hun standaard leveringsvoorwaarden dat ze te allen tijde toegang moeten kunnen hebben tot de elektriciteitsmeter, zie artikel 6-3 en 6-5. Als ze die toegang niet krijgen hebt u als klant een probleem. Dat staat dus helemaal haaks op het verhaal dat ze niet op privé terrein zouden mogen komen.

Mijn eigen hagelnieuwe ERDF meter met buiten-uitleesmogelijkheid bevindt zich op mijn eigen terrein, via een privé toegangsweg van ruim 200 meter. Dat heeft nog nooit iemand van EDF of ERDF tegengehouden om de meter op te nemen of de installatie te inspecteren. Dat hele verhaal over verboden toegang lijkt me dan ook klets.

Wél is het zo dat bij mij de meter maar 2x per jaar wordt opgenomen, de andere termijnen worden geschat. Van die schattingen maken ze elk jaar weer een puinhoop. Bij een behoorlijk constant verbruik variëren de rekeningen van plus 450 tot min 400 euro. Dat zou ik kunnen vermijden door -zoals Wubbe hierboven ook opmerkt- zelf de meterstanden door te geven. Maar op de één of andere manier komt dat er telkens niet van.

Last but not least, weet dat het meteropnemen inmiddels vaak wordt uitbesteed aan allerlei sinistere bedrijfjes, waarvan je je zo nu en dan afvraagt uit welk reservaat ze hun personeel halen. Dus verbaas je niet over de meteropnemers die je tegenkomt en de verhalen die ze je vertellen. Zoals je regelmatig ziet met allerlei tegen afbraaktarieven uitbesteed werk zoals bezorgdiensten, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Salutations, Jos

©2023 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?