Reageer op: Een nadeel van draadloze schakelaars

wannox
Bijdrager

Het vervolg

Dankzij de ERDF, die me flink pushed om naar een definitieve aansluiting om te schakelen, ben ik ondertussen maar doorgegaan met nog een paar van die schakelaars erbij en natuurlijk het zelfde gedoe, een beetje onweer en de lampen gaan uit. Het lijkt er zelfs op dat ze met een stoorpiek ook uitgaan.

Om niet helemaal on het donker te zitten heb ik een oud lampje van mijn opa gerenoveerd (buitenkant opa, binnenkant Weldom) en daar een 1W LED lampje ingezet. Dat brandt dus ’s avonds continu en gaat netjes aan en uit met de 230 volt.
Verder heb ik gezocht naar radio schakelaars met een bistabiel relais, ze zijn er wel, maar kosten twee keer zoveel als de normale. Het zijn dus EnOcean schakelmodules met een bistabiel relais.”draadloze télérupteurs

Ik wil wel alles van EnOcean, dat zijn voorzover ik weet de enige met batterijloze schakelaars. Ze werken op vingerspierkracht.

Wat is er met die crimescene met dat plakband?

Dat is een beer zonder benen, als de deur helemaal open gaat komt die beer met zijn dikke buik tegen de muur en dan hoor je “piep” en geen “boem.
zandkip
Omdat het er toch niet zo mooi uitzag is de beer vervangen door een zandkip die op de grond staat.

Mijn elektrische radiatoren hebben twee draaiknoppen.
twee knoppen
Naar mijn mening moeten die zo simpel zijn dat je ze me de ogen dicht kunt bedienen. Net zoals een magnetron – drie knoppen : vermogen, tijd en deurtje open de rest is onnodige troep en gaat alleen maar kapot.

UPS’en daar houd ik ook niet zo van. Vroeger heb ik ze gerepareerd met alle schema’s en de juiste onderdelen, het blijft een drama. Toen waren ze niet bedoeld om mee door te werken, maar om zonder dataverlies te kunnen stoppen.
Nu heb ik een accu met een goede lader en daarop een omvormer. De eerste omvormer was 300VA en is kapot, de tweede 600VA en die doet het ook niet meer.

De volgende versie heeft dus enkele kleine omvormers, van 9..14 naar 12 en naar 5 volt. Deze dus :
285941 Produino Solar Power Panel DC 3~35V to DC 1.2~30V Automatic Buck-Boost Converter Module – Red + Blue

Het is zonde om van 12DC naar 230 AC en dan weer naar 12 en 5 volt te gaan. Dus komt er een kastje met enkele voedingsprintjes en een aantal zekeringen.
Aanloopstromen vallen op zich wel mee, maar al die LED lampen hebben een Flyback voeding die de 230 gelijkricht en dan op een hoge frequentie omzet naar een lage spanning. Door die gelijkrichter loopt er alleen stroom op de top van de sinus, de belasting is gepulst en die pulsstroom kan wel 5 tot 10 maal zo groot zijn als de nominale stroom.

Blackout, van Marc Elsberg

Rob, waar is de aanbeveling van dat boek gebleven? Het stond ergens in het begin maar het is verdwenen, crash van het forum ? Ik heb het gekocht en het heeft me ook nog weer de nodige vertraging opgeleverd, zo’n 1200 pagina’s spannend leesvoer. Omdat ik toch wat bestelde heb ik ook maar het boek “‘Een Franse slag” van Wim van Teeffelen erbij gedaan. Heel ontspannend leesvoer, ik ben een beetje als Bram.

Nog een plaatje van de GTL

Op de “chantier” aansluiting, links zijn twee lampjes te zien, na een flink onweer zijn die er ook mee gestopt.
Gewoon doorgaan met alles, Wimb

Zoals het hamertje thuis tikt, tikt het nergens

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account