Reageer op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ?

#194045
 Anoniem
Inactief

Ja Steven nu is je toon toch wel een heel stuk aangenamer.

Alles wat er in het stukje stond was dat inderdaad een meerderheid van de Fransen moeite heeft met de oprukkende Islam. Ik heb dat oorspronkelijk met nauwelijks – ik dacht één zinnetje – commentaar overgenomen en op deze site geplaatst.

Vervolgens was er commentaar op het feit dat ik (bijna) geen commentaar had gegeven en dat heb ik vervolgens dan maar wel gedaan.

Ik denk dat de Fransen recht hebben op hun mening. Niemand kan ze dat recht afnemen. Zeker niet een handjevol Nederlandse immigranten. Als ik soms het commentaar zie uit die hoek bijvoorbeeld op hoe Frankrijk zich bestuurlijk in zou moeten richten en hoe Frankrijk een voorbeeld zou moeten nemen aan “efficiente landen” zoals Nederland en Duitsland dan rijzen de haren mij te berge.

Er zijn (veel) Nederlandse immigranten die zich eerder als kolonisten gedragen dan als gasten. Daar schaam ik mij voor.

In mijn plattelandsgemeente diep in “La France profonde” heeft bij de Europese verkiezingen meer dan 50 % op de lijst Marine Bleu gestemd. Ik denk – voor zover ik wel eens met de buren praat – dat dat niet zozeer was omdat die mensen het gedachtengoed van het FN steunen maar veeleer omdat zij een duidelijk signaal af wilden geven over hoe ze denken over de EU. Het waren immers Europese verkiezingen.

Bij de daarop volgende departementale verkiezing was de steun voor het FN aanzienlijk lager. Daarbij ging het meer om lokale belangen.

Dat de meerderheid van de Fransen wel meer opvattingen heeft waar u het niet mee ens bent is hun en uw goed recht. Als u er mee kunt leven dan blijft u en als u dat niet kunt dan volgt u het advies van burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam – lijkt mij.

Wat intimidatie betreft kan ik u geruststellen. Dat zal noch u noch iemand anders lukken. Wel vind ik het betreurenswaardig dat u termen als islamofoob, en ethnofoob en villein uit uw mouw schud. Dat is niet bevorderlijk voor een inhoudelijke discussie.

Maar goed uw laatste reactie is reeds een stap vooruit en laten we hopen dat we deze stijgende lijn vast kunnen houden. En dank u voor het noemen van de naam van Professor Pim Fortuyn. Ik denk nog vaak aan hem. Een slachtoffer van onverdraagzaamheid en gebrek aan respect voor een andere mening. Hij was de eerste niet en hij zal de laatste niet zijn. Velen denken dat een gek is opgehitst tot moord door het Politbureau van de PvdA. Maar nu dwaal ik af.

Het ga u goed.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?