Reageer op: kalk

#198579
 Noë
Sleutelbeheerder

Recent liep één van de toiletten door en dit bleek een kalkprobleem te zijn.

William, u bedoelde zeker dat het toilet niet doorliep. Of liep de spoeling constant door omdat het toe- en afloopmechanisme in de stortbak verkalkt was?

… dat onze loodgieter volgens ons een echte perfectionist is, … Prima vakman maar niet de goedkoopste materialen.

Volgens alles wat ik hier lees is hij een echte vakman en perfectionist!

Ex TVA maar inclusief bijkomende onderdelen en plaatsing toch snel 2500 euro. Dit naar onze mening wel iets om niet over 1 nacht ijs te beslissen. Voor dit bedrag kun je ook redelijk wat reparaties laten uitvoeren c.q. nieuwe wasmachines kopen.
Maar als het goed werkt en je voorkomt problemen …

Rob v.d.M. heeft reeds op mijn stuk met alle relevante informatie gewezen (bedankt, Rob).
€ 2500 lijkt hoog. Het apparaat zelf kost meestal niet veel meer dan € 1000, en de kosten voor de plaatsing zijn sterk van de situatie ter plaatse afhankelijk. Ik zou zo’n ding zelf plaatsen (maar niet iedereen is een hobby-loodgieter).
Ik zou niet zo rekenen:

Voor dit bedrag kun je ook redelijk wat reparaties laten uitvoeren c.q. nieuwe wasmachines kopen.

Het zijn niet alleen de machines (wasmachine, vaatwasser, boiler) die minder lang meegaan, het kan ook nodig zijn leidingen te vervangen. Afhankelijk van de muur/vloer waar de leiding achter/onder zit kan dit tot behoorlijke overlast in huis leiden. Sterke kalkaanslag kan ook tot plotselinge lekkage van een boiler of wasmachine leiden. Het mechanisme is: door kalkaanslag wordt de warmteoverdracht van de verwarmingselementen slechter, die worden dan te heet en kunnen breken en daardoor lekken. Bedenk ook dat kalk vuil vasthoudt, en in het vuil nestelen zich bacteriën. Bedenk verder, dat, als jullie reeds twee jaar na het bouwen van het huis problemen hebben, het water bij jullie behoorlijk hard moet zijn. En dat kost zeep en wasmiddelen!

Ik wens u veel wijsheid bij het nemen van een beslissing.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?