Reageer op: SCI opheffen

#202051
 Noë
Sleutelbeheerder

Ja Lisemarie er zijn vele goede redenen om de vorm van een SCI te kiezen.
Mijn vrouw is inderdaad nog eigenaar van dat ene aandeeltje – het is dus niet mijn ex – en onze reden om dit zo te doen met de verkoop van haar aandelen aan mij was omdat ik – als zij eerst overlijdt – de regie kan houden.
Wat de plus-value betreft zou ik me geen zorgen maken. Ten eerste is er geen plus-value want de huizenprijzen zijn gedaald en niet gestegen. Maar als je ex in dat huis blijft wonen en het dan uiteindelijk verkoopt omdat hij het onderhoud niet meer aankan of zo dan is het nog steeds zijn résidence principale op het moment van de vrekoop en de eventuele opheffing van de SCI. En dat betekent dan dat er helemaal geen plus-value van toepassing is ook al is hat dan op dat moment een paar ton meer waard.
Ik denk dat de plus-value issue dus buiten beschouwing gelaten zou kunnen worden.
Maar of dat inderdaad zo is dat hangt af van de plannen van je ex en die van jou.
En ik denk dat het helemaal niet dom was om die SCI op te richten in jullie omstandigheden en dat het juist prima is dat jullie precies kunnen doen wat je wilt omdat die SCI geen natuurlijke persoon is maar een maatschappij en je dus niet aan de Napoleontische regels onderworpen bent.
Volgens mij ben je je goed aan het oriënteren – alleen jij en je ex kennen de omstandigheden en de verhoudingen en alleen jullie kunnen beoordelen wat wijsheid is.
Maar denk er inderdaad goed over na – de beste oplossing is toch echt dat hij je uitkoopt en pas beslist hoe het verder moet als hij zelf het huis wil verkopen.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?