Reageer op: Kosten gezondheidszorg

#191396
 Noë
Sleutelbeheerder

Jako, ik weet niet meer hoe het in Nederland zit want ik ben er bijna tien weg en ik kom er ook nooit meer. Wel kan ik zeggen dat in het publieke ziekenhuis waar ik werk de boel compleet geautomatiseerd is. Zowel voor de verpleging, artsen, kiné, OK en ga maar door. Het voorschrijven van de ontslagrecepten is geautomatiseerd, het aanvragen van radiologie onderzoeken etc. De ontslagbrief is gestandaardiseerd en gaat binnen een week de deur uit. Huisartsen die aangesloten zijn op het netwer hebben inzage, ook wat labonderzoek bestreft.
Helaas is niet iedere huisarts’à jour’.
Waar ik me altijd wel over opvreet is dat de huisarts niet altijd een vervanger heeft. Ze zouden het gebied of de stad in secteurs moeten opdelen. Dat geldt wel voor de die sten maar niet voor overdag. De patient kan altijd shoppen en dat zou afgelopen moeten zijn. Dan kom je ook toe om je populatie op te voeden.
En wat me ergert is dat de huisartsen geen echte wetenschappelijke vereniging hebben maar alleen syndicats. Er zijn inmiddels wel universiteire hoofddocenten huisartsgeneeskunde. En de jongeren, die ik dagelijks meemaak, zijn goed en kritisch opgeleid. De dagelijkse praktijk is anders.
Ingrid Prinsesje

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?