Reageer op: SCI opheffen

#202052
 Noë
Sleutelbeheerder

Wij hebben een huis in Frankrijk ondergebracht in een SCI, omdat we niet getrouwd zijn. Mijn (ex)partner en ik zijn de enige aandeelhouders. Omdat we uit elkaar zijn willen we de SCI opheffen, en mijn ex-partner wil dan het huis aanhouden. Hoe kunnen wij dit best regelen? Moet ik eerst mijn aandelen verkooen aan hem? Waarna hij enige aandeelhouder is en de SCI niet meer rechtsgeldig is en daarom geliquideerd wordt? Of verkoopt de SCI eerst het huis aan hem, waarna een ontbindingsorocedure ingegaan wordt van de lege SCI? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Wij weten ons geen raad. Dijkstra stelde destijds onze statuten op en wil nu helpen met ontbinden. Kost 3000€ + 21% btw alleen voor zijn “werk”, daar komen dan nog alle andere (Franse) kosten bij. Het punt is dat hij ons geen goed beeld geeft van wat de beste optie is.
En we vragen ons ook af hoe het verkopen van de aandelen in zijn werk gaat. Op internet las ik dat je t onderhands kunt doen (klopt dat?), maar de koper moet wel 5% belasting betalen (hoe doe je dat dan?)

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?