Reageer op: Solarventi / ventileren / zelf doen

#199677
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik ga hetzelfde principe toepassen onder een leien dak, want het viel mij op dat die leien snel opwarmen in de zon. Aan de binnenzijde beplaat ik de chevrons, zodat er een snel opwarmende ruimte ontstaat in de tussenruimte. Aan de ene kant maak ik een opening voor de luchtinlaat en circa 2 meter verder maak ik een opening voor de luchtuitlaat waar ik 1 of 2 computerventilatoren op monteer. Die moeten de verwarmde lucht naar binnen blazen via een (inpandige) buis. Mijn opstelling ziet er dan als volgt uit: een zonnepaneeltje buiten, dat via een regelaar een accu voedt. Die voedt een temperatuursensor (vraagt een stabiele voeding) die op zijn beurt bij een luchttemperatuur van >30ºC de 1 of 2 ventilatoren aanzet.
De lucht wordt dus van binnenuit aangezogen en uitgeblazen, het aangezicht buiten verandert nauwelijks door een klein paneeltje en de beoogde loodaccu met VdS-nr. is door de vereniging van schadeverzekeraars officieel toegestaan voor gebruik in alarminstallaties. De bedoeling is dat het systeem permanent, autonoom en veilig kan werken; ook als we er een paar maanden niet zijn.
Binnenkort ga ik het uitproberen in Frankrijk en als het me lukt foto’s te uploaden zal ik verslag doen.

Jean

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?