Reageer op: Taux de la CSG et CRDS.

oom kees
Bijdrager

Mooi en interessant. Als je dit goed leest dan heeft dit inderdaad betrekking op de situatie van de Heer de Ruyter. Het gaat om vrijstelling van CSG en CRDS op zijn lijfrente van vreemde origine – “de source étrangère”.
Frankrijk doet dus geen enkele toezegging in dit document met betrekking tot “revenue de patrimoine” van Franse origine.
En dat betekent dus hoogst waarschijnlijk dat Frankrijk zal vasthouden aan haar standpunt dat op rente op Franse bankrekeningen, lijfrentes en andere kapitaalsproducten in Frankrijk zelf en – zeer belangrijk – op winst op de verkoop van het tweede huis in Frankrijk voor ingezetenen van Frankrkijk CSG en CRDS geheven zullen worden.
In het geval van bobt neem ik aan – dat zet hij er niet bij – dat het om renteinkomsten gaat van een Franse bankrekening.
En daar is het standpunt van de Franse belastingdienst dus duidelijk en zal het mijns inziens ook ongewijzigd blijven. En dat lijkt mij ook niet strijdig met het arrest de Ruyter.
Ik denk dat de “hype” hierover voorbarig was en dat aanbiedingen om “het even terug te halen voor u” met een flinke schep zeezout dienen te worden genomen.

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account