Reageer op: bewaarplicht EDF

#187530
 Noë
Sleutelbeheerder

De oude mechanische meter is vervangen door een nieuwe elektronische meter toen mijn abonnement op mijn verzoek werd gewijzigd naar TEMPO. Dit is mij niet meegedeeld. Ook de meterstanden van de oude meter niet.Pas toen ik na vijf maanden de factuur kreeg, zag ik de meterstanden.
Volgens mij heeft de oude meter tenminste twee keer zoveel geregistreerd als het echte verbruik. EDF heeft tot nu toe elke claim van mij afgewezen. Ook de mediateur van de EDF reageerde negatief. Het argument is dat ik mijn recht op protesteren heb verloren omdat ze die oude meter hebben verwijderd en niet meer weten waar die nu is.
Mijn argument is dat de EDF mij het recht op een onderzoek heeft onthouden omdat ze zelf zonder enig bericht de oude meter hebben weggehaald. Het is voor mij dus belangrijk om te weten of de EDF een bewaarplicht heeft. Ook ben ik er nog niet achter of de EDF in de fout is gegaan omdat ik niet ben geïnformeerd over de vervanging van de meter (voor dat feit heeft de EDF een “schadevergoeding” van 60 euro aangeboden.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?