Reageer op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond

#199896
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour,

Christian, dank voor je lovende woorden. En ja, die fundering van de tussenmuur doorsnijdt het grindbed. Ik zie daar geen andere oplossing voor. In een gebouw met bestaande binnenmuren kun je ook niet anders dan per vertrek een grindbed aanbrengen.

Wél zou je bij het storten van de nieuwe fundering daarin de nodige sparingen kunnen maken (bijvoorbeeld stukken 100mm PVC pijp dwars erin) zodat je daar later de ventilatie/drainageslangen doorheen kunt leggen. Dat lijkt me overigens, zoals je zelf al opmerkt, uitsluitend noodzakelijk als je op andere manieren geen doorluchting kunt realiseren of heel ongunstig uitkomt qua windrichting.

Als ik zelf betonnen funderingen stort maak ik daar trouwens altijd standaard een aantal van die 100mm sparingen in zoals hierboven beschreven. Dat is me al meerdere malen goed van pas gekomen bij het later aanleggen van leidingen voor electra, water, (vloer)verwarming, antenne enzovoort. Zo’n sparing maken kost nauwelijks extra moeite en geld, dat valt helemaal in het niet bij de moeite die het kost om later alsnog een gat te boren door een gewapend betonnen fundering heen.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?