Reageer op: Auto inschrijven met voorlegging buitenlands keuringsattest

#191925
 Noë
Sleutelbeheerder

Hallo Jos,

Bedankt om even mee te denken. Ik ging er zomaar van uit dat het niet in een ander departement kon, maar blijkbaar dus wel. Nu wordt het wel dansen op een fijne koord, want ik heb de wals ingezet in de 94. Bij mijn weten hebben ze hier mijn gegevens weliswaar niet genoteerd, maar toch even opletten, zoniet komen daar nog problemen van.

Ik heb in ieder geval de préfecture de police de Paris al gecontacteerd of ze problemen hebben met het feit dat ik een auto op buitenlandse plaat zou inschrijven. Mooi contactformulier hebben ze, je kan met hen een rendez-vous op afspraak krijgen, en bovendien zitten ze hier bij mij om de hoek, veel dichter zelfs dan de lui van de 94. Dus mocht het antwoord positief zijn, weet ik wat gedaan. Had ik het maar eerder geweten.

“Brussel” trouwens ook al gecontacteerd. Die vielen ook even van hun stoel, begrepen niet waarom die mafkezen zich hier met hun nummerplaten zitten te bemoeien. Lieten ook fijntjes weten dat Fransen in België de omgekeerde procedure volgen, en dat zij ook niet even gaan kijken of een Franse auto nog in Frankrijk geregistreerd staat.

En wat lees ik verder nog op de site van de Préfecture de police de Paris over dat keuringsattest? 8 – la preuve d’un contrôle technique : contrôle technique de moins de six mois réalisé dans le pays d’importation du véhicule ou en France pour les véhicules dont l’âge et le genre les soumettent à cette obligation.

Kijk eens aan. Is dat niet wat ik had? Ja dus. Ik begin meteen te begrijpen waarom sommigen pleiten voor het afschaffen van de departementen. Het is toch niet te vatten dat elk departement zich op eigen houtje gaat bezighouden met het interpreteren van de wetgeving.

Wordt vervolgd…

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?