Reageer op: Fermer les yeux

Misschien dat Marietta en ik die fles samen soldaat gaan maken. Maar ter zake : ik hoop dat niet te veel medici zich gaan bemoeien met die gewenste wetgeving. ’t Lijkt me ’n typische – zware – kluif voor juristen en ethici, ’t denkkader van medici is te beperkt want ze zijn betrokken. En die beoogde wetgeving betreft juist hun handelen of ’t nalaten daarvan. Want De Mensch is afhankelijk van z’n receptenschrijver, of er moet ’n ander systeem van medicijnverstrekking worden geïntroduceerd (waar misschien ook veel voor te zeggen is).

Wat Ingrid met haar “falen” bedoelde, is me iets duidelijker geworden. Het is echter niet nodig de hier aanwezigen als onwetenden te behandelen, we weten – acht ik – allemaal waar we ’t over hebben en ik begrijp – denk ik – redelijk veel van stervenden en ook van doodzieke kinderen. Neen, ik ben geen arts, maar ook geen onwetende of onvoelende leek. En daar ga ik nu eens lekker niet over uitwijden. Ik vraag je dan ook met iets meer respect te reageren.
Toch blijven enkele vragen die ik stelde, onbeantwoord. Daarentegen komt er veel casuïstiek voorbij, en dat is geen basis voor generaliserende gedachten.

Gelukkig is de eigenaar van dit draadje er ook weer. Mimi, wat beoogt u precies met dit draadje ? Slechts ’t onderwerp aan de kaak stellen of bent u bezig met ’n nieuw boek, ’n nieuw optreden of anderszins ? Wat zijn uw connecties met Dignitas ?

Ik laat ’t hier voorlopig bij (moet gewoon straks ’n trein halen), maar zie met belangstelling ’t verdere verloop tegemoet. En die champagne is voor Marietta en mij, zeker als deze discussie als exemplarisch mag worden beschouwd voor F en haar wetgeving met betrekking tot euthanasie.

Tot volgende week,
Peter.

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account