Reageer op: gescheiden elektra groepen

Allen, en Jos in het bijzonder, hartelijk bedankt voor jullie antwoorden en boekjes.

Excuses voor mijn late reactie. Ik had de boekjes direct al gedownload, uitgeprint en regelmatig zitten bekijken. Had beter gelijk even kunnen reageren ipv uitstellen.

Ooit, 35 jaar geleden heb ik les gehad in de montage van laagspannings installties. Opbouwmontages met van die gele pvc pijp op een multiplex plaat. Sommigen van jullie zullen dit denk ik nog wel herkennen. Toen ik met mijn boerderijtje begon dacht ik dat ik het allemaal wel wist. Nen1010 enzo… Ik moest ook snel wel wat want de kWh meter hing in een schuurtje waar het regenwater langs de muur sijpelde en de meeste kabels hadden nog textiel isolatie. Ik kon de lat simpelweg niet te hoog leggen.

Nu het boerderijtje meer een echt huis is geworden lijkt het me een prachtige uitdaging om de elektra later nog eens goedgekeurd te krijgen. De installatie is nu echt wel (brand)veilig maar ik begrijp dat er toch hier en daar nog wel een aanpassing nodig is.

De Duitsers hebben de naam met hun grondigheid en regeltjes, maar op dat laatste punt heeft het Europese Franrijk nu geloof ik ook wel een inhaalslag gemaakt. 🙂

Salutations,

Jean de la Cour

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account