Reageer op: entreprise individuelle of auto-entrepreneur?

#189697
 Noë
Sleutelbeheerder

De verschillen zijn mimimaal financieel gezien. Daarbij komt nog een gunstiger BTW-tarief, een op het beroep van kunstenaar toegesneden kostenaftrek, enz.
Maar goed. Arjan moet zelf de afweging maken. Een advies moet wel breder zijn dan alleen wat draag ik af aan de fiscus. De vraag of ik dan ook kan verdienen aan mijn werk is minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker. Dus voor de volledigheid dient erbij vermeld worden dat het zonder immatriculation bij AGESSA voor Arjan haast onmogelijk is om een uitgever te vinden die je werk publiceert en dat je bij voorbeeld je auteursrecht niet te gelde kunt maken. Als een toneelgezelschap zijn werk zou willen uitvoeren hij er geen enkele invloed op heeft en er niets aan verdient. Opdrachtgevers (freelance werk) laten je links liggen.
De schilder heeft zonder nr d’ordre van MdA geen toegang tot de galerie van zijn keuze. Er is geen vermelding mogelijk in kunstgidsen (ranking voor kunstenaars), geen toegang tot nationale en internationale kunstbeursen en concoursen. Als zijn werk ongevraagd gebruikt wordt voor illustraties hij geen auteursrecht kan claimen. Freelance opdrachten gaan aan je voorbij. Investeerders in kunst zijn niet in je geinteresseerd omdat je werk niet valt onder de kunst met de grote K.
En Arjan, als je de knoop hebt doorgehakt en je kiest voor AGESSA/MdA, stel dan de inschrijving niet te lang uit. Ze nemen de tijd. Pas na een paar maanden krijg je je nummer toegestuurd.

RIOUVERT.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?