Reageer op: Makelaars? Zucht! En háát!

#192704
 Noë
Sleutelbeheerder

Haaaa, ik zou willen dat ik de eerdere vergelijking met muziek zoals Wilm die omschreef, zo mooi had kunnen benoemen. Wilm benoemt niet alleen hoffelijkheid en beleefdheid maar heeft het duidelijk ook over begrip en inlevingsvermogen. Bovendien spreekt hij nergens over een luie huizenzoeker maar gaat het over een luie leunstoel.
Mijn ervaring met Frankrijk is: als je iets wilt, zul je ervoor moeten gaan en bijna altijd zelf het initiatief moeten nemen. Of dat nou om het kopen van een huis gaat, het organiseren van een verbouwing en zorgen dat die goed verloopt of het openen van een franse bankrekening. Als je goed weet wat je wilt, ben je zelf verantwoordelijk voor het bereiken van je doel. Zo koop je zelfs je brood want die bakker kan echt niet raden wat je nodig hebt.
Als Nederlandse ben ik getrouwd met een Engelsman en het grootste deel van het jaar wonen we in Frankrijk. Het leven dat wij leiden heeft ons maar al te duidelijk gemaakt dat er wel degelijk cultuurverschillen zijn tussen bijv. Frankrijk, Nederland en Engeland. Inleving in en respect voor die cultuurverschillen levert een rijk leven op, maar dat komt niet vanzelf.
Ik hoop dat je het huis van je dromen vindt Jswaal, maar dat gaat vast lukken.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?