Reageer op: USA versie mercedes op Frans kenteken zetten onmogelijk??

#191139
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonsoir,

In mijn geval was het geen Mercedes maar een Toyota Landruiser. Niettemin is de problematiek hetzelfde. Ik vond mijn auto via Autoscout24.

En ja, bij het invoeren van een auto in FR hebt u ALTIJD een certificat de conformité of een klassiekerverklaring van de FFVE nodig. Het is nu eenmaal niet anders. Dus als u nu een andere Mercedes in NL of DE koopt krijgt u hetzelfde gemier waar u met uw huidige auto zo tegenop ziet.

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag die ik U al meerdere malen heb gesteld: waarom geen carte grise de collection voor de fraaie Benz 300SD die u al bezit?

Salutations, Jos

Hoi Jos,
de carte grise de collection zou volgens een andere forum deelnemer ook betekenen een gang naar allerlei instanties die dingen gaan testen alsof het een nieuwe auto betreft die nooit eerder op de weg is geweest. (zoals de 450se of 280se die hier wel “gehomologeerd” zijn)
Ik heb besloten de wagen te verkopen en dat ook gedaan… Er was te veel gedoe involved naar mijn zin, en ik had ook het idee dat de CT niet verkregen zou worden zonder het stuurhuis te vervangen en daar had ik geen zin in.

Verder heb ik contact gehad met een dame bij Daimler die gaat over de homologaties. Zij vertelde mij dat er destijds (1986-1992 de w124’s die ik zoek) nog geen Europese typegoedkeuring bestond. Dus kan Mercedes Benz France die verklaring helemaal niet afgeven. Dus tenzij dit een soort handjeklap tussen de prefecture en in dit geval Mercedes France is, begrijp ik niet hoe ik aan die verklaring kan komen aangezien die dus niet bestaat. Of hebben ze er een opgesteld alleen voor Frankrijk? En waarom moet je die kopen, er rijden duizendenden w124 diesels rond!

Mijn Frans is niet goed genoeg om hierover door te vragen en als je ze bij de prefecture de door de RDW Nederland opgestelde brief (in het Frans) laat lezen waarin duidelijk staat dat Frankrijk kenteken bewijzen van Europese lidstaten 1 op 1 moet overnemen zeggen ze: “nee sorry dat doen we niet”

Landcruisers, die met een diesel en nog geen computer dus jaren 80 ben ik ook erg in geinteresseerd. Maar hetzelfde verhaal. Geen Europese goedkeuring en geen homologatie te krijgen tenzij ze bij Toyota France maar wat vezinnen?

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?