Reageer op: SUP-een persoons vennootschap

#198309
 Noë
Sleutelbeheerder

Wim, Ik ben mij zeer goed bewust dat het bij de SUP om éénmanszaakjes gaat.
Dit blijkt ook duidelijk uit mijn bovenstaande reactie aan “dit” waar ik begon met te zeggen dat een Frans bedrijf dat veel levert in Nederland daar een dochter opricht en dat DAT DAN OOK GEEN EENMANSZAAKJES zijn.
Waar het mij om gaat en waar mijn commentaar dus op gericht is is dat de Europese Commissie daar weer zijn neus insteekt terwijl dat helemaal niet nodig is omdat de nationale wetgeving van de EU landen daar reeds prima in voorziet.
En dan merk ik nog even op dat ze hier weer van een mug een olifant proberen te maken terwijl de echte problemen – zoals het feit dat Nederland vele multinationals herbergt en ook bewust aantrekt die de winsten uit andere EU landen wegzuigen – niet worden aangepakt.
Dus dat heeft er volgens mij alles mee te maken.
En dat zijn niet de eerste de beste – het zijn bijvoorbeeld bedrijven als Starbucks.
Dus waar mijn “tirade” op neerkomt is. EU richt je a.u.b. op de echte problemen. Ik denk dat het ontbreken van belastingmoraal bij multinationals en hun CEO’s al een probleem is. Ik denk dat het feit dat Nederland dit bewust faciliteerd nog een veel groter probleem is, en ik denk dat het feit dat de EU Kommissars wel zitten te zeveren over SPE’s en SUPS – éénmanszaakjes wat ze zo nodig Europees moeten regelen – maar dat ze de multinationals en hun belastingontduiking gewoon ignoreren het allergrootste probleem is.
Dus bedankt voor je informatie over de SUP maar dat wist ik al.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?