Reageer op: verstrekkingen cvz/agis

#197903
 Noë
Sleutelbeheerder

Wat je niet in je bericht er bij hebt gezet is wat precies je situatie is. Ik zou aannemen dat je een wettelijk pensioen uit Nederland ontvangt – de AOW – en dat je vrouw als gezinslid is meeverzekerd. Of dat je vrouw zelf ook een wettelijk pensioen ontvangt en op grond daarvan zelf is verzekerd. En dat jullie permanent in Frankrijk wonen en je een E 121 hebt ontvangen, hebt en ingediend bij de CPAM. Of dat je vrouw dat op eigen titel heeft gedaan.
Dus je bent verdragsgerechtigd met je vrouw als meeverzekerde- of je vrouw is zelf verdragsgerechtigd.
In dit geval had het eigenlijk voor de hand gelegen om deze “aanzienlijke verstrekking” in Frankrijk te laten verrichten.
De EHIC kaart is voor noodhulp in het buitenland. De vraag is of dit noodhulp was.
Ik zou eerst eens met dat orthopedisch instituut bellen en vragen waarom ze dit niet op grond van de EHIC kaart aan het zorginstituut Nederland (het vroegere CVZ) hebben belast ? En waarom het dan meer dan een jaar heeft geduurd voordat je die rekening hebt gekregen.
Verder heb je natuurlijk declaratieformulieren van Agis. En dus kun je die rekening gewoon bij Agis indienen. IK zou nog niet betalen totdat het precies is uitgezocht.
En in alle gevallen heeft je vrouw recht op vergoeding van deze aanzienlijke verstrekking. Het is alleen omdat je een ongebruikelijk circuit hebt gevolgd dat het even administratief raar gelopen is.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?